ADRES E-MAIL: sp138@eduwarszawa.pl
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Stop uzależnieniom

W ramach programu "STOP UZALEŻNIENIOM" zrealizowano następne 3 konkursy. Jury dokonało wyboru prac i przyznało odpowiednio miejsca na podstawie przysłanych prac.

 

I. "Uzależnieniom mówię nie" - asertywna odmowa przyjmowania np. używek, uczestnictwa w grach komputerowych (zbyt długotrwałego)

1 miejsce - Julia Gozdek kl.7a (scenariusz asertywnej odmowy)
2 miejsce - Hanna Zając kl.7a, Anna Wawrzyniak kl.7a, Jakub Wawrzyniak kl.5a (filmik z asertywną odmową)
3 miejsce - Marta Gozdek kl.7a (scenariusz asertywnej odmowy)


II. Konsekwencje uzależnień wśród dzieci i młodzieży

1 miejsce Nadia Oboleńska kl.4a, Katarzyna Ślesicka kl.4a
2 miejsce Jakub Krasuski kl.4a
3 miejsce Weronika Królak kl.4a


Konsekwencjami uzależnień według uczniów są:
zaburzenia emocjonalne, trudności w nawiązywaniu kontaktów rówieśniczych, poczucie wyobcowania, nadpobudliwość, obniżenie sprawności myślenia, koncentracji uwagi.
Jak dostrzegamy na ilustracji uczeń siedzący przed komputerem ma nieprawidłową sylwetkę - jest zgarbiony.
Jeśli jesteś uzależniony - TRACISZ! Bo nie spędzasz czasu na spacerze z psem, nie odprężasz się podczas zabawy w kostiumach...
Konsekwencją uzależnień jest marnowanie życia; trujesz siebie i innych. Nie wzrastasz w mądrości, nie cieszysz się życiem.


III. "Kiedy kończy się zabawa a zaczyna uzależnienie?" - prace pisemne na temat uzależnienia od Internetu

1 miejsce Mateusz Majcher kl.7b (esej i tabela)
2 miejsce Zofia Góral kl.4a (wiersz)
3 miejsce Helena Horeczy kl.6a (tabela "Stop uzależnieniom")


Uczniowie w różnorodny sposób wskazali na istnienie granicy między zabawą a uzależnieniem. Uczeń napisał pracę pisemną, dzieląc się doświadczeniem, wiedzą na temat momentu uzależnienia, kogo to dotyczy. Dodatkowo wykonał także pracę w formie tabeli wykazując własne bogate zainteresowania związane z majsterkowaniem. Druga uczennica ułożyła wierszyk wskazując dokładnie obszar zabawy (gra w piłkę) i uzależnienia - gdy wszystkie komputery są w użyciu a obowiązki niewykonane.
W trzeciej pracy w formie tabelki, dostrzegamy pracę uczennicy związaną z ograniczeniem korzystania z urządzeń elektronicznych - co czuje, myśli i robi w czasie, gdy nie korzysta z urządzeń elektronicznych. Jeśli tego wysiłku brak - następuje wkraczanie w obszar uzależnienia od tych urządzeń, Internetu.

Gratulujemy Uczniom i Uczennicom i dziękujemy za Wasze prace!

Data dodania: 2021-08-26 18:37:20
Data edycji: 2021-08-26 18:37:49
Ilość wyświetleń: 647

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji

,,To nasza szkoła, to nasza szkoła, w niej szybko płyną nauki dni; to nasza szkoła, to nasza szkoła, to szkoła jakiej nie widział nikt!"

hymn szkolny, słowa Maciej Wojtyszko
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji PublicznejTłumacz języka migowego
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Tłumacz języka migowego