Terapia pedagogiczna jest procesem długotrwałych, całościowych oddziaływań o charakterze pedagogicznym, nastawionych na pomoc dziecku, niwelowaniu trudności, przyczyn oraz objawów niepowodzeń szkolnych, eliminowaniu ujemnych konsekwencji, podwyższaniu samooceny i motywacji do dalszego działania oraz do obowiązków szkolnych. Dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych oraz percepcyjno-motorycznych.
Jeśli dziecko ma dysleksję, czyli specyficzne trudności w czytaniu, dysgrafię, czyli specyficzne trudności w opanowaniu czytelnego pisma, dysortografię, czyli specyficzne trudności w opanowaniu poprawnej pisowni, czy dyskalkulię, czyli trudności z opanowaniem materiału z matematyki, wymaga specjalistycznej terapii - terapii pedagogicznej.
Najważniejszym celem terapii pedagogicznej jest stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka - zarówno umysłowego, jaki i psychicznego, emocjonalnego oraz poznawczego. Kolejne cele terapii to pozytywne wzmacnianie dziecka, dodawanie wiary we własne możliwości, wyrabianie właściwego podejścia do obowiązków szkolnych, systematyczności oraz odpowiedniej motywacji do pracy oraz ułatwienie opanowania materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym poprzez korygowanie zaburzonych sfer. Terapeuta pedagogiczny zwraca szczególną uwagę na usprawnianie u dziecka percepcji wzrokowej i słuchowej, sprawności ruchowej, usprawnianie grafomotoryczne, orientacji w przestrzeni oraz wzmacnianie koncentracji uwagi.
Oprac. Ewelina Felczak
Data dodania: 2021-08-26 12:48:37
Ilość wyświetleń: 359
Konkursy
Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!